Vol avontuur

Roadtrip Ierland #4 – Het laatste deel

Het laatste deel van de vakantie blog. Heb je de vorige blogs over Ierland nog niet gelezen? Kijk dan snel even naar deel 1, 2, en 3. Ik hoop dat ik jullie al enthousiast zijn over Ierland anders zullen jullie na het lezen van deze blog zeker enthousiast zijn over Ierland! Klik nu snel verder en veel leesplezier.

Dag 6 Tralee – Kilcolgan

We waren alweer bij dag 6 aanbeland van de reis. Als ik terugkijk op de reis vlogen de dagen voorbij. Na twee dagen geweldige dagen in Tralee, gingen we op dag 6 weer verder naar het noorden van Ierland. De eindbestemming van vandaag was ons tofste airbnb locatie namelijk het kasteel in Kilcolgan. Maar voordat ik meer over het kasteel ga schrijven, was de tocht er naar toe net zo adembenemend mooi. De Cliffs of Moher stonden namelijk op de planning. De meest toeristische trekpleister van Ierland. De foto’s hieronder vertellen denk wel waarom.

Extra feitje voor de echte Harry Potter fans: een deel van “Harry Potter and the half blood prince” is hier opgenomen.

Cliffs of Moher

Kortom, als je van plan bent om door Ierland te trekken: bezoek de Cliffs of Moher. Na een heerlijke wandeling over de kliffen vertrokken we richting het kasteel. Aangekomen bij het kasteel kregen we een rondleiding rond en in onze toffe Airbnb. De kamers hielden niet op. Zo hadden we drie woonkamers, een bibliotheek, een eetkamer en een super grote keuken. Daarnaast hadden we op de tweede verdieping nog twee slaapkamers en een badkamer. Hieronder een klein stukje film van de vier kamers uit het kasteel.

Andrea vond het kasteel maar een beetje griezelig, dit kwam mede dat op de eerste verdieping een oude oom verbleef van de eigenaresse. Maar naast dat was een heerlijke plek om te relaxen. Zie hier een paar foto’s van het kasteel.

Dag 7  Kilcolgan – Galway – Glenbrickeen

Na een nacht en een ochtend gechilld te hebben in het kasteel. Vertrokken we verder naar onze laatste Airbnb in Glenbrickeen. Een stuk noordelijker in Ierland. Als tussenstop hadden we die middag een bezoek aan de stad Galway, ook wel bekend van het nummer Galway Girl van Ed Sheeran. In Galway bezochte we een grote kathedraal en liepen we door de typische Ierse straatjes met de vele pubs. Daarnaast genoten we van een burgerlijke lunch. Na een overheerlijke lunch en bezoek aan wat winkels, reden we door naar ons laatste Airbnb locatie waar de laatste drie nachten zouden verblijven.

Dag 8  Glenbrickeen

Deze dag begon weer met een heerlijk zonnetje. We begonnen de dag met een bezoekje aan Kylemore abbey. We bekeken het kasteel, de tuinen en de kapel die de eerste eigenaar bouwde voor zijn overleden vrouw. De zon scheen heerlijk, dus het was een fijne plek om rond te lopen.
Vervolgens gingen we naar connemara national park waar we gingen wandelen. We beklommen een berg en we genoten er van de zon en de natuur. De wandeling was best pittig, maar het uitzicht was zeker de moeite waard. De wandeling kostte ons bijna de hele middag, maar dat was zeker de moeite waard.

Dag 9 – Clifden

Op onze laatste dag reden we een rondje in de omgeving van onze Airbnb. We bezochten een oud, verlaten kasteel en  liepen een stuk over een strand met grote stenen. We bezochten ook het stadje Clifden waar we een aantal winkeltjes en een pub bezochten. ’s Avonds gingen we terug naar de pub voor live muziek. Een prima laatste dag, dus.

Dag 10 – De terugreis

Deze dag is eigenlijk niet zo interessant. We stapten in de auto  en reden terug naar het vliegveld. Onderweg naar Dublin stopten we nog in Athlone om even te lunchen. Ik denk dat het stadje zeker de moeite waar is, maar wij hadden er helaas niet meer tijd voor.

Heb jij je reis naar Ierland al gepland?

Previous Post Next Post

Dit vind je vast ook leuk: